Rasedusaegne võimlemine

Rasedusaegne võimlemine on harjutamisvõimalus naistele kogu raseduse vältel.

Rasedusaegne võimlemisprogramm sisaldab :

  • soojendust ja aeroobset osa
  • lihaste tugevdamist
  • painduvuse arendamist
  • lõpetavat taastavat osa – lõdvestumist.

Nende osade kombineerimisel võetakse arvesse naise tervislikku seisundit, eelnevaid sportimiskogemusi, samuti huvisid ja raseduse jooksul muutuvaid vajadusi. Igale harjutajale lähenetakse individuaalselt, igal harjutusel on asevariandid arvestades naise enesetunnet, eripära ning raseduse suurust. Seetõttu on tunnis osalemine vastunäidustatud väga vähestele. Tunnis sooritatavate harjutuste eesmärk on kõrvaldada lihaste väärpinged, aidata vältida või kõrvaldada juba tekkinud seljavalu. Regulaarne tunnis osalemine, k.a. viimastel raseduskuudel annab sünnituseks hea kehatunnetuse, parema vereringe, õigema hingamise, kõrgema energiatasandi ja eeldused sünnitusjärgseks kiireks ja lihtsaks tagasipöördumiseks raseduseelse vormi juurde. Viimastel kuudel lisanduvad programmi sünnituseks ettevalmistavad harjutused, mis õpetavad naisi oma lihaseid teadlikult ja sünnituspäraselt pingutama ja lõdvestama ning hingamist kasutama rahustajana-abistajana sünnitusel. Positiivset lisab tunnile ka muusika ning omasuguste seltskond, mis annab võimaluse suhelda ning saada sellest lisausku enesesse.