Miks mahetoit on tavatoidust parem?

ToitumineSellepärast, et see on tervislik, ohutu ja keemiavaba. Lapse ja raseda tundlik organism on eriti vastuvõtlik sünteetilistele ainetele, millel on omadus kehas kuhjuda. Kehasse jõuab keemia põhiliselt söögi-joogiga. Toit ja joogivesi saastuvad taimekaitsevahendite, mineraalväetiste ja tööstusjääkidega otse või põhjavee kaudu. Olulise lisakoormuse annavad ka kunstlikud ained, mida lisatakse toidule välimuse, säilivuse, lõhna ja maitse parandamiseks.

5 põhjust, miks minna üle mahetoidule

  1. See on tervislik. Mahekraam on kõrgema toiteväärtusega ning selles on rohkem vitamiine, mineraalaineid, asendamatuid aminohappeid ja antioksüdante, sest taimed on kasvanud tasakaalustatud ja puhtas pinnases.
  2. Mahesöök-jook on saadud viljast, mille kasvatamisel pole kasutatud kunstväetisi ega keemilisi taimekaitse- ja putukatõrjevahendeid, samuti geenmuundatud organisme. Nende ainete jälgi on leitud muuhulgas imikutoidus, rääkimata puu- ja köögiviljadest.
  3. Maheloomade kasvatamisel ei kasutata antibiootikume ega hormoone, neid toidetakse täisväärtusliku mahesöödaga ning koheldakse inimlikult.
  4. Mahekraamis pole tarvitatud sünteetilisi lisaaineid.
  5. Mahesöök-jook maitseb ja lõhnab paremini.

Mahedaid toidusoovitusi raseduse ajaks

  • Söö päevas 5 portsjonit võimalikult erinevat värvi puu- või köögivilja (soovitavalt kodumaist päritolu), et saaksid mitmekesise valiku vitamiine, kiud-, mineraal- ja muid vajalikke toitaineid. Üks portsjon tähendab üht õuna või pirni; klaasi mahla; 2–3 ploomi või peotäit kirsse; umbes 80 g ehk kolme kuhjaga supilusikat keedetud köögivilja.
  • Tulevasele emale ja lapsele hädavajalikku foolhapet saab brokolist, spinatist, pruunist riisist, ubadest.
  • Vajalikku rauda annavad läätsed, brokoli, spinat ja teised rohelised köögiviljad, samuti punane liha.
  • Teraviljatoodetest eelista täisteravilja.
  • Kui armastad kohvi, eelista mahedalt toodetut. Kuna kohv on tubaka ja puuvilla järel maailma üks enim putukatõrjevahenditega pritsitav taim, pole mahekohvi juues ka ohtu, et oma organismi toksiinidega mürgitaksid.
  • Šokolaadistki ei pea raseduse ajaks loobuma. Ent maiusta mõõdutundega ning tumeda ja ökoloogiliselt puhta variandiga.
  • Kui sind ajab iiveldama, tarvita ingverit.

Nüüd jääb veel küsimus – kuidas mahetoitu ära tunda? Eestimaine kraam kannab ümmargust rohelist ökomärki, millel võib juures olla kiri “Kontrollitud ökoloogilisest põllumajandusest”. Ka välismaist päritolu kaubal peab olema kas märge, et toode vastab kontrollitud mahepõllunduse nõuetele või siis ökomärk, mis riigiti erineb. Kui tootel märgistus puudub, on tegu nö tavapõllundusest saadud toodanguga.