Imikule sobivad toidud

Teravili

  • 65-75% energiat saab süsivesikutest.
  • Põhiline teravilja süsivesik on tärklis.
  • Toorelt on teraviljas leiduv tärklis lapsele raskesti omastatav, keetmisel aga muutub kergesti omastatavaks.
  • Sisaldab palju mikroelemente. Seda eriti täisteratooted.
  • Samas täisteratoodetes palju neid komponente, mis takistavad raua imendumist.

Kartul

  • Põhitoiduks paljudes maades.
  • Tärkliserikas.
  • Värskelt keedetud kartulis olev tärklis on kergesti seeditav ja toitained hästi omastatavad.
  • Kartul sisaldab valku suhteliselt vähe, kuid see eest on see kvaliteetne.

Aedvili ja puuvili

  • Vitamiinide ja mineraalide allikas.
  • Sisaldavad ka tärklist ja kiudaineid.
  • Rohkelt sisaldavad C vitamiini, B grupi vitamiine.
  • Tumerohelised lehtaedviljad ja kollased aedviljad sisaldavad rohkelt beeta karoteeni, millest organismis moodustub A vitamiin.

Võimalusel kasutada eelkõige kodumaiseid aed- ja puuvilju.

Loomset päritolu tooted

Liha, kala, muna

Taine liha sisaldab kvaliteetset valku, on oluline raua ja tsingi allikas. Kala on samuti kvaliteetse valgu allikas, lisaks raud ja tsink ning asendamatud rasvhapped.

Kanamuna sisaldab asendamatuid aminohappeid, kuid samas on munavalk üheks sagedasemaks allergiatekitajaks. Seetõttu ei sobi enne aastaseks saamist. Munakollases leidub küll palju rauda, kuid see ei ole inimesele kättesaadav.

Piim ja piimatoidud

Lehmapiim ei sobi rinnapiima asendamiseks, sest:

  • rauasisaldus on madal,
  • liigselt on valku ja mineraalsoolasid (3-4 korda enam kui rinnapiimas).

Väikeses koguses lehmapiim toiduvalmistamiseks ei ole aga kurjast.

Muud toidud

Mahl

  • pakkuda lapsele tassist,
  • pakkuda võimalusel värskelt pressitud mahla, mitte morssi ega moosivett kuna viimased sisaldavad ainult vett ja suhkrut.

Tee ja taimne tee

  • ei soovitata imikueas, sest sisaldab parkaineid, mis takistavad raua imendumist,
  • sageli on lisatud sinna ka suhkrut, mis võib võtta lapselt söögiisu ja mõjub halvasti hammastele.