Beebipäevik vol.2: Rasedusaegne toitumine

Toitumine on üks olulisemaid tegureid, mis mõjutab loote arengut ja kasvu. Läbi toitumisharjumuste muutmise on võimalik parandada nii oma tervist ja enesetunnet ning ennetada erinevaid terviseprobleeme. Kõhubeebi omandab enda eluks ja arenguks vajalikud toitained läbi platsenta, mis tähendab, et ema dieet peab rahuldama nii ema enda kui lapse organismi vajadused.

Levinud arusaam, et raseduse ajal sööb ema kahe eest, on ekslik. Kui mitte-rasedate naiste puhul loetakse tavapäraseks päevaseks kaloraažiks kuskil 2000 kalorit, siis raseduse ajal soovitatakse tarbida vaid 300 kalorit sellest rohkem. Loomulikult sõltub optimaalne päeva jooksul tarbitud kalorite hulk raseda füüsilisest aktiivusest.

Beebipäeviku emme Kätlin tunneb praeguses raseduse faasis end sageli väsinult. Eriti kiirelt väsivad tal jalad. Ämmaemand Maret Voites soovitab tal jälgida senisest enam oma toitumisharjumusi, sest just läbi õigete toiduainete söömise on kõige mugavam ja meeldivam omastada kehale vajalikke vitamiine ja mineraalaineid.

Kätlini kurdetud väsimus on raseduse ajal küllaltki tavapärane sümptom ja kui enamasti on see tingitud kas C- või D-vitamiini puudusest, võib see harvemal juhul olla ka rauavaegusaneemia sümptomiks. Kuigi Kätlini hemoglobiinitase oli raseduse alguses normaalne, laseb ämmaemand tal igaks juhuks siiski ka hemoglobiinitaset veres kontrollida.

Oma igapäevase menüü ülevaatamine võib tuua olulisi muutusi ka enesetundes. Oluline on jälgida, et toiduvalik oleks võimalikult mitmekülgne ning eelistada võiks puhtaid ja vähetöödeldud tooteid. Rasedate seas levinud muret magneesiumipuudust saab samuti leevendada toitumisega. Näiteks 100 grammis kõrvitsaseemnetes sisaldub päevakogus täiskasvanud inimese magneesiumivajadusest. Alles siis, kui toitumisest abi ei saa, tasub apteegist magneesiumitablette küsima minna. Heaks alternatiiviks tablettidele on lisaks ka magneesiumõli, mis on mõeldud välispidiseks kasutamiseks.

Eesti Ämmaemandate Ühing ja Tervisearengu Instituut on koostanud rasedate ja imetavate emade toitumis- ja toidusoovituste juhendi, mille leiad internetist. Sellest juhendist leiad raseduse ajaks vajalike toitainete, vitamiinide ja mineraalainete soovituslikud normid ning toiduainete loetelu, mis rasedale vajalikke aineid sisaldavad. Samuti tasub tutvuda spetsialistide poolt uuendatud toidupüramiidiga

Uued teemad foorumis

Foorumi esilehele