Beebiootamine kundalini yogini stiilis

Olles kuulnud hirmu- ja õuduslugusid sünnitamise valust ja siis jällegi neid kaasaegseid hulljulgeid “hipiemasid”, kes sünnitavad kodus, räägivad sünnitamise ekstaasist ja energia voolamisest, tekib segadus, kummal võib olla õigus. Tuleb välja, et mõlemal.

Need uued emad on tõepoolest olemas ja ma hakkan aina enam veenduma, et see, mida nad räägivad, on tõsi. Sest sünnituskogemuse muutmiseks on mõned lihtsad tehnikad – harjutused, meditatsioonid, toitumine ja hingamine – ning nendes tehnikates vilumuse saavutamiseks on tulevastel emadel aega vähemalt üheksa kuud.

Täna räägime beebiootamisest  kundalini yogini stiilis.

Tunne oma keha ja oska lõdvestuda

Raseduse ajal on soovitav  naisel teha iga päev joogaharjutusi.

Rasedus on pikk pingutav ja eriline töö, milleks naise keha ka loodud on, kuid vajab siiski ka ettevalmistust. Kehateadlikkust ja teadlikku lõdvestamist saab õppida joogatundides.

Joogakogemus aitab märgata oma keha signaale ning mõista, mis on sulle hea ja millal pingutad üle. Joogatundides treenitakse ka vaagnapõhjalihaseid, mis mitte ainult ei aita meie madalamat energiat muundada kõrgemaks, vaid on suureks abiks ka sünnitusel. Eriti lapseootel jälgitakse joogaharjutusi tehes väga täpselt, kuidas keha reageerib ega tehta neid väsimuseni.

Harjutusi tuleb koordineerida pika sügava hingamisega ja alguses tuleks neid teha mitte üle ühe minuti. Esimese nelja kuu vältel võib naine teha peaaegu igasuguseid harjutusi, jälgides, et end üle ei pingutaks, peale neljandat  kuud peab raskemaid harjutusi vältima.

Lisaks joogale tuleb kasuks palju jalutamist, ujumist ja vesivõimlemist.

Kundalini jooga õpetaja Liina kasutas raseduse ajal jalutades mantrat sa-ta na-ma. “Kui beebi oli sündinud, laulsin talle sama mantrat ja ta rahunes ning jäi siis uudishimulikult oma tudiseva peakesega ümbrust uurima,” räägib ta täna, kui lapsuke juba peaaegu aastane.

Helina on joogaga tegelenud pool aastat ja ootab paari kuu pärast perre uut beebit. Võrreldes eelmise rasedusega tundub ta sel korral endale kerge ja painduvana.

“Kuigi kaalu poolest olen ehk paar kilogrammi raskem kui esimese rasedusega samal ajal, üllatun ikka oma kergest olemisest,” kiidab ta. “Mäletan, et esimese rasedusega hakkas päris varakult olema raske täiskükki teha, seekord ei tekita see raskusi, tänu joogaharjutustele”.

Mediteeri, et saada ühendust iseenda, oma partneri ja lapsukese hingega

Igal raseduskuul elab tulevane ema sügaval emotsionaalsel tasandil uuesti läbi oma aega emaüsas.

Rasedus on aeg, mil naine vaatab sügavalt endasse, puhastab end mentaalsest prahist ning kogeb teadlikult, mis tema kehas, meeles ja hinges toimub. Mediteerimine ja enesesse vaatamine ning oma partneriga uuel tasemel kontakti saamine algab juba enne eostamist.

Kundalini yogide peres on laps planeeritud ja oodatud. Vähemalt 40 päeva enne võimalikku eostamist on soovitav tulevasel emal ja isal üheskoos teha viie ürgheli SA-TA-NA-MA meditatsiooni, et  olla uue elu tulekuks valmis.

Embrüo rakkude ja inkarneeruva hinge vahel tekib viljastumise hetkel õrn side. Jooga filosoofia järgi ei ole aga esimesed 120 päeva lapse hing veel selle loote kehas, küll aga saab ema oma lapse hingega suhelda ning lapse hing võib mõjutada ema.

See on aeg, mille ema saab pühendada endale – oma keha ja alateadvuse puhastamisele ning oma meele valmispanemisele. Võib juhtuda, et ema tunneb vajadust muuta järsult oma elustiili, sest raseduse ajal toimuvad hormonaalsed muutused ning need mõjutavad ka naise ainevahetust, intuitsiooni ja tema meelt – emotsioone, tundlikkust ja teadlikkust.

Väga oluline on teha puusi avavaid ja südamekeskuse harjutusi ning mediteerida, saamaks kontakti lapse hingega ja puhastamaks oma alateadvust hirmudest, kahtlustest ja lõpetamata teemadest.

Mediteerimine beebiootuse ajal aitab hoida harmooniat naise muutuvas kehas ja meeles. Kogu keskkond naise ümber peaks olema armastav, turvaline ja toetav ning ta peaks veetma võimalikult palju aega oma abikaasa ning inspireerivate ja toetavate naiste seltskonnas.

Kuni 120. päevani pole lapse hing mõjutatud Maa elektromagnetväljast ega ka oma tulevase ema meeleseisunditest.

120. raseduspäev (arvestades eostamisest) on yogide traditsiooni kohaselt suur pidupäev – sel päeval tehakse ühismeditatsioon, tuuakse tulevasele emale kingitusi, soovitakse kõige paremaid soove ja hoolitsetakse tema eest kõige südamlikumal moel, süüakse suupisteid ja juuakse yogi teed. Ka Liina peab teiste joogaõpetajate grupis selle päeva tähistamist väga võimsaks ja meeldivaks kogemuseks.

Alates sellest päevast kuni nabanööri läbilõikamiseni mõjutavad naise elamused ja kogemused väga tugevalt lapse alateadvust. Sel ajal peaks naise elu ja keskkond kandma väga positiivset energiat: kogu ümbrus peaks olema armastav ja toetav, et tulevane ema saaks lõdvestuda ja tunda end turvaliselt, sest see võimaldab tal vaimselt, energeetiliselt ja füüsiliselt toita kõhus arenevat last.

Laps kasvab naise rasedusaegsetesse tunnetesse ja emotsioonidesse. Eriti oluline on valmistuda sünnihetkeks, sest sel ajal kogetu mõjutab lapse psüühikat terve elu ja määrab tema võime usaldada ning turvatunde.

Kui nabanöör on läbi lõigatud, algab ema ja lapse füüsiline ja auraline eraldumine. Iseseisva aura kujunemine võtab lapsel aga aega kolm aastat.

Jooga-anatoomia järgi asub kolm sõrme allpool naba 72 000 energiakanali alguspunkt, mida nimetatakse nabapunktiks. Raseduse ajal on nabapunkt füüsiliselt kogu aeg avatud ja muudab raseda kõigi energiavibratsioonide vastu väga tundlikuks. Lapseootel naine peaks seepärast alati olema kellegagi koos, parimal juhul oma abikaasaga.

Sageli rase nutab, kuid see ei ole ainult hormoonide vallandatud emotsioonidest, vaid voolab välja puhtast armastusest ja kaastundest loomise ime suhtes. Selle vooga on õige kaasa minna.

Beebiootel naine ei peaks kuulama negatiivseid lugusid rasedusest ja sünnitusest, sest need teevad asjatult muretsevaks ja närviliseks.

Toitu tervislikult

Raseduse ja imetamise ajal on tervislik toitumine olulisem kui kunagi muul ajal, mil sa kuuled seda “loosungit” samuti igalt poolt. Sest toiduahela tipus ei ole mitte inimene, vaid imik – see väeti, õrn, kaitsetu, puhas olevus.

Mida see tervislik toitumine siis ikkagi tähendab?

Raseduse ajal toitub tulevane ema tasakaalustatud loomulikust puhtast võimalikult soolavabast toidust.

Tulevase ema toidud peaksid olema väga aluselised, näiteks nagu aurutatud rohelised köögiviljad, palju värsket puu- ja köögivilja, vett ning mahla. Kohv, karastusjoogid ja kunstlikud magusained ei ole soovitatavad.

Kõige väärtuslikumad toiduained Maal on vetikad, toorkakao ja idud. Nii isekasvatatud idud kui ka värske roheline puhtast loodusest aitab vältida olukorda, kus peaks sünteetilisi vitamiine lisaks sööma.

Kui raseduse alguses on süda paha, siis aitab vaarikalehe tee. See soodustab ka pehmet sünnitust – mõjutab emaka kokkutõmbeid sünnituse ajal.

Paistes sõrmede ja jalgade vastu aitab lauasoolast loobumine ning ohtralt kurgi ja arbuusi söömine.

Rasedale on kasulik igapäevaselt juua mandlipiima mandlites sisalduvate mineraalide ja õlide pärast.

  • 1 tass leotatud mandleid (6-12 tundi, pärast leotamist pese mandlid)
  • 3 tassi vett
  • Pane blenderisse ja jahvata vedelaks.
  • Kurna välja mandlipiim ja jäta alles mandlimass – võid seda kasutada näiteks küpsiste valmistamiseks
  • Võid juua mandlipiima sellisel kujul või siis panna uuesti blenderisse, lisades kuivatatud kivideta datleid (3-5tk, kui on kõvad, siis leota pool tundi vees) või mett maitsestamiseks. Võid ka lisada ühe vaniljekauna seemned.

Armasta oma keha: silita, kreemita ja masseeri

Kõige parem on, kui tulevane ema riietub vabalt langevatesse, soovitavalt heledatesse, rõivastesse, mis on linased, villased või puuvillased.

Ainuüksi valge puuvillase riietuse kandmine võimendab aura vibratsiooni kolm korda ning on naisele ja tulevasele lapsele suureks kaitseks, hoolimata sellest, mida kandja ise mõtleb või tunneb.

Helina märkas et kannab praeguse raseduse ajal palju heledaid riideid. “Olen neid alateadlikult ostnud ja mõned riided, mis esimese rasedusega olid lemmikud ja mugavad, ei tundu enam seljas mõnusad. Eks me kõik areneme ja muutume ajas ja riietus on ju üks viis oma sisemist olemust väljendada,” mõtiskleb ta.

Rasedusarmide vältimiseks on soovitav kasutada igapäevaselt  kõhupiirkonna määrimiseks laukapuuõli (nt. Dr. Hauschka). Võimalik on selleks  valmistada  ka ise  pasta sidrunimahlast, meest ja jogurtist, mida määrida kõhule  kord nädalas.

Ole teadlik

Oluline on nii raseduse kui sünnituse ajal olla loomulik ja teadlik ning füüsiliselt, emotsionaalselt ja hingeliselt valmis, aga see ei tule paraku päris iseenesest.

Üheks heaks võimaluseks nii tulevastele emadele kui sünnitoetajatele, joogaõpetajatele ja  medtöötajatele on sel suvel algav kursus, kuhu tuleb õpetama maailmas tunnustatud rasedusaegse jooga õpetaja Tarn Taran Kaur New Mexicost, USAst.

Kursusel osalemine ei eelda eelnevat kundalini joogaga tegelemist.

Rohkem infot www.kundaliniyoga.ee.