8 võimalust kookosrasva tervistavate omaduste nautimiseks

kookosõliArtikkel pärineb: Toitumistarkus.ee

http://toitumistarkus.ee/kookosrasva-tervistavad-omadused/

Kookosrasv on vaimustav tervisekosutaja ja kosmeetiline abivahend, mida on mõnus nii süüa, nuusutada,  kui peale määrida. Kookosrasv sisaldab rikkalikult rasvlahustuvaid vitamiine ja antioksüdantseid mineraale tsinki ja seleeni, samuti kehale ülivajalikku kaaliumit, fosforit, mangaani, magneesiumit ja vaske. Kookosrasv kaitseb rinna- ja käärsoolevähi eest ning tõstab üldist immuunsust.

Lisaks sisaldab kookosrasv antibakteriaalset,viiruste- ja seentevastast rasvhapet nimega lauriinhape, millel on immuunsüsteemi toetav ja turgutav toime. Ainuke teine toit maailmas, mis suures koguses lauriinhapet sisaldab,  on rinnapiim. Kuna rinnapiimaasendajad lauriinhapet ei sisalda, siis peetakse just seda üheks faktoriks, mis põhjustab funktsionaalseid erinevusi laste soolestiku tervises ning annab rinnapiimatoidul lastele kõrgema immuunsuse.

Kuna kookosrasv muudetakse kehas kiiresti otseseks energiaks, siis pole vaja ka karta, et see homseks puusadele ladestuks.

Allpool on ära toodud mõned võimalused, kuidas selle imelise pähkli häid omadusi  oma tervise jaoks tööle panna.

NB! Vali  võimalusel kasutamiseks orgaaniline kookosrasv. Tavatoodete puhul kasutatakse kookosõli ekstraheerimiseks vahest ka heksaani (tervisele ohtlikku naftapõhist ainet), mille jääke võib hiljem leida ka lõpptootes!

  • Tarbi kookosrasva kaalulangetamiseks ja kilpnäärme alatalitluse puhul. Kuna kookosrasv tõhustab kilpnäärme hormoonide tootmist (mõne uuringu andmetel isegi kuni 20% võrra) ja kilpnääre omakorda vastutab keha ainevahetuse kiiruse eest, siis on kookosrasva söömisest tulenev kasu  vähenevate kilodega hõlpsasti mõõdetav. Kilpnäärme alatalitlusega inimestel, kes kannatavad pideva külmatunde käes, on kookosrasva tarvitamisel täheldatud on ka teatud kehatemperatuuri tõusu. Ühtlasi paraneb seoses kilpnäärme stimuleerimisega kaltsiumi ja magneesiumi imendumine, mis omakorda paneb aluse tugevamatele luudele ja  hammastele.
  • Kookoslaastudest saab tervislikku kiudainet, mis aitab kiirendada peristaltikat (sooletegevust) ja viia kaasa ebavajalikke ainevahetusjääke.  Kaasa kookoshelbeid suuremeelselt nii  magustoitude kui puuviljasalatite tegemisse.
  • Kasuta kookosrasva nii pärmseene (kandidoosi) vohamise korral kui küüneseene raviks. Kuna kookoses leidub rikkalikult seene- ja bakteritevastast kaprüülhapet, siis saab seda kasutada igasuguste seenhaiguste raviks. Kookosõli on hea nii mähkmelööbe, ekseemi kui muude nahaprobleemide korral.
  • Kookosõli on suurepärane loodulik päikesekaitse vahend, kuna sisaldab rohkelt beeta-karoteeni. Beeta-karoteen on rasvlahustuv taimepigment, mis kõige muu kõrval kaitseb nahka ka UV-kiirguse kahjulike mõjude eest.  Ka on kookosel jahutav efekt, seega sobib see võrratult hästi nii päevitamise järel kui  pisikeste põletuste korral.  Hoiab ära villide tekkimise ja armid.

Loe täispikka artiklit edasi: SIIT