Tuhude leevendus ja asendid lõdvestumiseks

Käte valupunktid
Valupunktide masseerimiseks vajuta oma pöidla ja nimetissõrmega naise käel avatult hoitava pöidla ja nimetissõrme vahele tekkiva kolmnurga tippu (punktid on valusad). Hea on seda punkti masseerida tuhu ajal.
Surve pöialdega
Suru pöialdega tuhu ajal selgroo nimmeosas asuvatele lohukestele, sünnitaja väljahingamise ajal.
Surve rusikatega
Suru rusikatega nimmepiirkonda. Võid teha ka ringjaid
kudesid venitavaid liigutusi.
Surve käelabadega
Käte surve ja silitused ning soojus alaseljal mõjuvad
samuti valu leevendavalt. Sooja võib seljale asetada
ka kompressina. Mõnikord mõjub valuleevendavalt
hoopis külm.
Selja venitus
Tuhu ajal suru kätega samaaegselt turjale ja alaseljale
ning venita selga pikemaks.
Peanaha mudimine
Pea ja kael koguvad tuhu ajal pingeid. Mudi sõrmedega tuhu vaheajal hellalt naise pead, silita kaela ja õlgu.
Reite lõdvestamine
Raputa ja hõõru reielihaseid ning tuharaid tuhu ajal ja lõdvestumisel.
Puusade tõstmine
Sünnitaja on käpuli, võib toetuda ülakehaga ka pallile või hernekotile. Aseta sall kõhu alla ja tõsta vaagnat mõõduka survega tuhu ajal ja lase lõdvaks tuhu vaheajal.
Puhkus ja lõdvestus
Tuhu vaheajal puhka ülakeha ettepoole nõjatudes pallile
või hernekotile. Lõõgastada aitavad ka puusaringid.
Selja silitamine
Istu jalad harkis, toeta ülakeha toolileenile. Asend võimaldab mugavalt selga silitada, sobib tuhu ajal ja lõdvestumiseks.
Hellitamine
Kallista musita, silita, hellita.