Rasedusaegne unetus – kuidas ennast aidata?

Allikas: Internet

Tuba on mõnusalt hämar, voodi hubane, padi imepehme, sa oled nii väsinud – kuid ei suuda taas uinuda. Pärast unetut ööd on su enesetunne kehv, sul on vähe energiat ja puudu ka tahtmisest üldse midagi teha. Unehäired kimbutavad rasedaid tihti. Kuidas neid ennetada?

  • Väga tähtis: ära vaata enne voodisse minekut ekraane! On teaduslikult tõestatud, et arvuteist ja nutiseadmeist kiirgav sinine valgus mõjub kehale veel ergutavamalt kui kofeiin. Loe raamatut, kuula ilusat muusikat, silita oma kõhtu ja soovi nii endale kui ka lapsele head und. Muide, ka tema näeb ilmselt unenägusid! Uskumatu, eks? Huvitav, mida ta küll unes näeb?
  • Toimi iga päev kindla päevarutiini järgi. Ärka alati samal ajal, mine samal ajal magama ja tee enne magamaminekut samu tegevusi.
  • Magamistoas ei tohiks olla soojem kui 21 kraadi.
  • Magamistoa õhk peaks olema värske – tuuluta tuba enne magama minemist.
  • Magamistoa õhk ei tohiks olla kuiv. Kui vaja, siis kasuta õhuniisutajat või pane tuppa (näiteks radiaatorile) kuivama märg käterätik või aurustuma kausike vett.
  • Raseda magamisase võiks olla keha toestav: sissevajumisjälgedeta ja piisavalt tugev madrats, palju pehmeid patju mille abil mugavat asendit leida (näiteks on seljavalude korral hea magada padi jalgevahel, kõrvetiste korral aga ülakeha kergelt tõstetuna), looduslikust materjalist voodipesu mis ei aja higistama.
  • Rasedatel soovitatakse tihti magada vasakul küljel. Tegelikult võid magada ükskõik, kummal küljel – nii, nagu endal mugavam on. Kõhuli ega selili ei lase kasvav kõht sul tõenäoliselt varsti enam magada.
  • Uinumist võib soodustada jalutuskäik värskes õhus vahetult enne magamaminekut.
  • Ära muretse! Tihti on nii, et inimene ei jää magama, sest ta on end ise üles ärritanud mõtetega mitteuinumisest. Selle asemel, et mõelda kui väga sa tahaksid magada, kui väga sa peaksid magama, kui raske on järgmine päev pärast unetut ööd ja kui mitme tunni pärast pead püsti tõusma, mõtle teadlikult sootuks muule. Näiteks võid unistada toredast päevast koos oma pisikese beebiga. Võib-olla olete mõnes looduskaunis kohas jalutamas, sind paitab soe päike ja rõõmustab linnulaul?
  • Abiks on ka lõõgastusharjutused. Hinga rütmiliselt – aeglaselt sisse ja veel kaks korda aeglasemalt välja. Püüa tähele panna, kuidas rahu sinusse voolab, kui hästi su keha ennast tundma hakkab.
  • Mitte mingil juhul ei tohi võtta unerohtusid ega rahusteid. Mure korral räägi sellest enda ämmaemanda või arstiga.

Originaalallikas: www.emmedeklubi.ee